İSTANBUL
Aralıksız akan zaman, konuğu olduğumuz mekân, dönüşen ve gelişen kentlerimiz/kültürümüz... Tarih kavramının katmanlarında modernist metodolojinin dışında kalan tekil iradenin; emeği, düşü, yaşanmışlığı ve öyküsü. Şimdi birer nostaljiye dönüşen belleğin silinmeye yüz tutmuş gerçeği. Terk edilmiş hatıralar ve onların arkeolojisinin maruz kaldığı tehdit. (!/?)
Evet Anonim Bellek , gösterme ve hatırlatma kaygısını bugün sahaflarda meçhul bireysel/toplumsal hafızayı ifade eden fotoğraflar, mektuplar/pullar ve diğer belgeleri ikincil bir sahiplenme ile araştırma ve üretim sürecine başlamış ve ikincil sahiplenme ile sergilenen “Anonim Arşivler” yeniden üretim sürecine dahil edilmiş her biri terk edilmiş öğeler tuval üzerinde katmanlarla kendine yer bulurken, olgusal/fenomonolojik arkeoloji açısından kendi gerçeğini muhafaza ederek sanat alanında zaman akışına yeniden dahil olarak tarih akışında yeni yerlerini almışlardır.
Bu yaklaşım yakın tarih arkeolojisine çağdaş sanat pratikleri açısından bakışı ve bakış metotlarının olasılıklarını da sorgulamakta. Üretim sürecine dahil edilen manevi ve maddi değerleri paha biçilmez derinlikte duyguları ve yaşanmışlığı üzerinde taşıyan öğeler sanatsal pratikle yeni bir değere dönüştürülmekte.
Galeri ARK’ta gerçekleşmekte olan kişisel sergisinin temasını bu cümlelerle ifade eden sanatçı Haydar Akdağ’ın “Anonim Bellek” adlı sergisini, 10 Nisan 2018 tarihine kadar Galeri ARK’ta ziyaret edilebilirsiniz.
Kaynak: ÖZEL HABER
Editör: FATMA DURU